Reklamacje

I. Prawo odstąpienia od umowy

1. Z chwilą nadania przez Wydawnictwo przesyłki z zamówionymi produktami przewoźnikowi Klient akceptuje odbiór tej przesyłki. Zgodnie Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827), Klientowi będącemu konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy sprzedaży, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni, liczonym na zasadach określonych w pkt VII ust. 11 poniżej, i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostarczenia rzeczy w sposób inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Wydawnictwo oraz kosztów bezpośredniego zwrotu, o których mowa pkt VII w ust. 6. W przypadku odstąpienia od umowy zwrot towaru przez Klienta powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od tego dnia.
2. W celu odstąpienia od umowy należy przesłać jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1, wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
3. Oświadczenie należy wysłać na adres Dział Wydawnictw Instytutu Psychiatrii i Neurologii podany powyżej.
4. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą. Dlatego wraz z odsyłanym towarem Klient winien zwrócić wszelkie produkty/świadczenia, które otrzymał gratisowo lub których warunkiem otrzymania w preferencyjnej cenie był zakup zwracanego towaru.
5. Zwracany towar oraz dowód zakupu (w szczególności fakturę VAT) należy odesłać na adres:
Instytut Psychiatrii i Neurologii
Dział Wydawnictw
ul. Sobieskiego 9
02-957 Warszawa
z dopiskiem: „Zwrot".
6. Zwracany towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. Koszt opakowania i bezpośredniego zwrotu towaru ponosi Klient.
7. Klient ma obowiązek zwrócić dostarczone produkty Wydawnictwu lub przekazać je osobie upoważnionej przez Wydawnictwo do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Wydawnictwo o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed upływem terminu 14 dni. Produkt należy zwrócić w stanie kompletnym i niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Klient ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi koszty zakupionego towaru, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 1. Księgarnia może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania niezniszczonego towaru. Księgarnia dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Instytutu z dodatkowymi kosztami.
9. Zamawiając usługę (np. dostępu do serwisu), Klient może zażądać rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia. W takim wypadku po odstąpieniu od umowy ma on obowiązek zapłaty za świadczenie spełnione do tej chwili. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jednakże, jeżeli sklep wykonał w pełni usługę, prawo odstąpienia nie przysługuje.
10. Zamawiając dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym (np. e-booki), Klient może zażądać rozpoczęcia ich dostarczania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia. Jednakże spowoduje to utratę prawa odstąpienia.
11. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu której Wydawnictwo wydaje rzecz, będąc zobowiązane do przeniesienia jej własności (np. dla umowy sprzedaży pojedynczej publikacji) – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
i. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – części rzeczy,
ii. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony (np. dla umów o prenumeratę) – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
b) dla pozostałych umów (np. dla umów sprzedaży dostępu do serwisów internetowych lub zamówienia publikacji typu e-book) – od dnia zawarcia umowy.
12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w wypadkach wskazanych w ustawie, m.in.:
a) gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) gdy przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) w przypadku umów o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
d) w przypadku umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

II. Reklamacje

1. Wydawnictwo ma obowiązek wydać produkty bez wad. W przypadku stwierdzenia wady produktu, Klientowi przysługują uprawnienia opisane w Kodeksie cywilnym, w szczególności prawo do złożenia reklamacji. Zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie cywilnym, Klient może żądać naprawy produktu, wymiany produktu na wolny od wad, obniżenia ceny produktu albo odstąpić od umowy sprzedaży.
2. Reklamowany przez Klienta produkt (niezgodny z umową) wraz z opisem przyczyny reklamacji, należy odesłać na adres Wydawnictwa z dopiskiem: „Reklamacja". Do przesyłki zaleca się dołączyć także dowód zakupu (np. fakturę VAT) lub jego kopię.
3. Wydawnictwo rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji. W przypadku uznania przez Księgarnię reklamacji wadliwy produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (np. z powodu wyczerpania nakładu), Wydawnictwo wedle Państwa życzenia zaoferuje do wyboru inne, dostępne produkty lub zwróci cenę towaru.
4. Wydawnictwo nie udziela gwarancji, natomiast w pewnych wypadkach produkty sprzedawane w Księgarni mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim wypadku szczegółowe warunki gwarancji wynikają z treści oświadczenia gwarancyjnego dołączonego do produktu.

Książka została dodana do koszyka
Przywróć hasło
Koszyk (0)
Brak produktów w koszyku
Suma częściowa
0,00 zł
Przejdź do kasy
Rozmiar czcionki
Kontrast
Podkreślone linki